Oliebollen op oudejaarsdag - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van annette reiling - WaarBenJij.nu Oliebollen op oudejaarsdag - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van annette reiling - WaarBenJij.nu

Oliebollen op oudejaarsdag

Door: annette

Blijf op de hoogte en volg annette

31 December 2009 | Verenigde Staten, Houston

Dinsdag de hele dag thuisgebleven, gelezen, bank gehangen en 's avonds een vriend op bezoek. Amerikanen hebben volgens mij niet een heel uitgebreid sociaal leven. Weinig op bezoek en eten bij elkaar. Dat deze vriend kwam was speciaal. Vergeleken met Nepal is het hier "saaï". Maar ook wel goed om deze maatschappij eens een beetje mee te maken. Gisteren naar Houston en het grootste winkelcentrum van Texas bekeken. Dichtbij het winkelcentrum is een grote waterpartij; manmade waterval, wat ook een toeristische attractie is. Natuurlijk moesten we ook daar even kijken. Vandaag begonnen met een Amerikaans ontbijt. Daarna oliebollen gebakken. Met de overgebleven olie, frituurt Sovita nu de churaa. (geplette rijst). Straks geen we naar het George Bush Museum.

• 31 December 2009 - 17:39

Marian :

hee annette,
    dat was ook altijd mijn beeld, het draait vaak om werk en sociaal leven is er niet of nauwelijks. In canada viel me dat ook altijd op, in het weekend stond dan de familie centraal. Maar goed, als je ook kijkt hoe ze wonen, buren hebben ze niet, en wil je even naar het dorp/stad dan moet je vaak een eind rijden.

goede jaarwisseling en nogmaals, je hebt bijna 1 dag meer gehad dit jaar ;-) wanneer je nu met de volgnede jaarwisseling in nl bent, heb je nu een kort jaar ;-)

• 31 December 2009 - 17:55

Annettereiling:

Iedereeen die dit leest; een rustige jaarwisseling en een heel goed 2010 toegewenst !!!

by@are

• 31 December 2009 - 19:39

Klaske En Akky:

Wij zitten ook aan de oliebollen, met vuurwerk op achtergrond.
    Prettige jaarwisseling en een goede reis terug.
    En de beste wensen voor 2010.

• 01 Januari 2010 - 01:36

Dick Beumer:

Hoi Annette,

De aller beste wensen voor 2010.

• 01 Januari 2010 - 08:37

Jaap:

Hoi Annette,

De allerbeste wensen voor 2010 vanuit een koud Tolbert.

• 01 Januari 2010 - 08:58

Jan:

Een heel gelukkig 2010.Verslik je niet in de oliebollen.Dat zou oliedom zijn.Veel plezier

• 01 Januari 2010 - 10:03

José:

hoi Annetje,
    De beste wensen voor 2010!!!
    en natuurlijk een goede terugreis. Verheug je maar vast op stamppot boerenkool want het is kkkoooouuuuddddd in Nederland.

• 01 Januari 2010 - 16:16

Annette Reiling:

Hallo allemaal, hebben jullie wel gezien dat ik achter het buro zit van George Bush? We zijn oudejaarsdag nl naar het George Bush museum bij Houston geweest. Daar mag je op de foto achter het buro van George Bush in de "ovaloffice". Anders kost dit
    10$, maar de camera van het museum werkte niet. Nu mocht het op eigen camera gratis. Als echte Nederlander maak je hier dan graag gebruik van. George Bush komt uit Texas en is rijk geworden door de olie. Ex-presidenten mogen op een plek die ze zelf kiezen een museum starten. Vandaar dit museum op deze plek.

• 01 Januari 2010 - 17:14

Hoi Annette, :

een heel verschil, eerst het warme Nepal, nu het frisse Houston, en straks het ijskoude Nederland! De allerbeste wensen voor 2010, hè, en een goeie terugreis gewenst! Over het (niet)sociale leven van Amerikanen: dat herken ik, mijn Am.schoonzus heeft vele "friends", overal in Amerika, maar volgens mij zien ze elkaar nooit (net als de familie). Groetjes, Hanne

• 01 Januari 2010 - 18:55

Hetty:

Allereerst gelukkig nieuwjaar!

Hoe laat is de planning dat je thuis bent op 3 januari??

Baaaaahs,

Hetty.

• 01 Januari 2010 - 19:29

Jan:

hallo Annette, ja achter dat bureau en op die stoel wat valt er meer te zeggen dan dat dat jou plek is,
    alvast een heel goed 2010