Nederland is ook gezellig en ............ - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Nederland is ook gezellig en ............ - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Nederland is ook gezellig en ............

Door: Annette Reiling

Blijf op de hoogte en volg annette

26 Mei 2014 | Nepal, Kathmandu

Veel kleine dingen zijn de grote dingen
en Nederland is ook gezellig.

Het is meer dan 2 maanden geleden dat ik iets op waarbenjijnu heb gezet.

Nog steeds gelukkig met Nepal en bijna dagelijks contact met vrienden en familie in Nepal, via skype, facebook en via de mail. Lang leve de elektronische snelweg. Gelukkig heb ik in Nederland altijd elektriciteit en water en hoef ik hier niet te plannen wanneer ik online of douchen kan. Dat laat ik even aan de Nepalesen over.

De tijd vliegt voorbij. Met bezoekjes aan vrienden en familie en allerlei activiteiten om de stichting Nepal Sambandha en Nepal te promoten. Chini Maya is voor 3 maanden meegekomen naar Nederland. Zij verleent hand- en spandiensten in Ede. Zo nu en dan komt ze een paar dagen naar Friesland en haal ik haar op. Ze kijkt haar ogen uit en verbaasd zich over van alles, over de volle keukenlaatjes en kasten en alle meubels die overal in de huizen staan en alles wat “automatisch” gaat; auto wassen, de deuren van de winkels, zelf tanken, de wasmachine, de afwasmachine, de weinig motoren en de vele fietsen en ga zo maar door. Je weet er vast nog wel meer te bedenken. Volgende week zondag komt Reecha Thapa voor 2 weken naar Nederland. Zij is de coördinator van Nepal Reliance Organization. (NRO). De organisatie waar de stichting Nepal Sambandha in Nepal mee samen werkt. We sponsoren voor deze organisatie voornamelijk geitenprojecten. Zondag 15 juni reist ze samen met Chini Maya weer terug naar Nederland.

Door bovenstaande bezigheden hoef ik niet bang te zijn achter de geraniums te belanden, daarnaast ga ik in ieder geval twee maal per week naar de fysiotherapeut voor mijn been. De bedoeling is dat ik weer langere afstanden “ normaal” kan gaan lopen en dat het rare looppatroon weer wat gewoner wordt, zodat ik in de toekomst niet allerlei andere klachten krijg. Ik heb eenmaal per week fysio in het water en eenmaal op de behandeltafel. Vanaf a.s. woensdag ga ik ook bij een wandelklupje voor “gekneusden” onder leiding van een hyperactieve fysiotherapeut heb ik begrepen.

Hoe gaat het nu met mijn arm en been? Mijn arm is voor 100 % genezen en met mijn been gaat het nog steeds beter dan de verwachting was en het gaat nog steeds voor uit. Ik loop nu meestal zonder brace. Voor de langere afstanden gebruik ik nog wel een brace maar de stok staat nu werkloos in de gang. Ik merk ook werkelijk dat er elke dag nog vooruitgang in zit. Ik heb al een keer 8 km achter elkaar gelopen en daarna had ik tot mijn verbazing geen klachten. Het tempo ligt niet al te hoog, zo ongeveer 3-4 km per uur. Stiekem denk ik zo nu en dan dat ik in Nepal wel weer een kleine trekking kan gaan doen straks. Het fietsen gaat ook goed. Ik ben niet echt een fietser maar maak nu van de nood een deugd en raak door een rondje op de fiets in ieder geval wat energie kwijt. In de kamer staat een hometrainer waar ik ’s morgens altijd even gebruik van maak. Tot nu toe zeggen allerlei “deskundigen” dat er in Nepal goed werk is geleverd en dat het hekwerk onder en in mijn knie een mooi kunstwerkje is. Volgende week maandag ga ik naar de orthopeed om eens te horen hoe hij daarover denkt.

Ten slotte ben ik nog steeds “vennoot” in Abd travels. Dat betekent dat “we” een Jeep met Chauffeur verhuren in Nepal. Weet je belangstellenden? Stuur dan een mailtje naar areiling08@gmail.com of bel me op 06-83345626.

Het programma van ons en de stichting Nepal Sambandha, Chini Maya en Reecha in Nederland:
13 juni: s middags en s avonds: bij PUER in de Hoofdstraat te Gorredijk. oa. met informatie over onze geitenprojecten in Nepal. 14 juni: 10.00-16.30 Multi Cultimarkt op het gemeenteplein te Heerenveen.

“my looking is not over en mijn kijken ook nog niet”.

Kijk voor meer info en foto's ook op Facebook van Annette Reiling, Rowena Puer of op de site van de stichting Nepal Sambandha. www.stichtingnepalsambandha.nl.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Geluksdag.

‘De dag waarop men een besluit neemt, is een geluksdag.’ Japan.

Het is bijna zover….binnenkort voor langere tijd naar Nepal.

Nog een kleine week en dan naar Nepal. Ik heb er zin in.

Vrijdag 1 maart vertrekt het vliegtuig naar Nepal en gaat de nieuwe uitdaging in Nepal beginnen.

Waar ga ik me de eerste weken in Nepal mee bezig houden;
- Er moet een visum geregeld worden voor langdurig verblijf. Bij aankomst ontvang ik er eerst één voor een maand.
- Met het werken aan de Kathmandu Universiteit moet worden begonnen.
- De 380 Moonlights komen begin maart in Nepal aan, deze moeten van het vliegveld gehaald en ingeklaard worden.
- Er moet een begin gemaakt worden met de uitvoering van het plan hoe de Moonlights in Nepal te introduceren.
- Het stripverhaal en de kleurplaat moeten worden gedrukt en er moeten kleurpotloden/stiften gekocht worden.
- Thea gaat mee en er is toegezegd dat we in één van de eerste weken een voetmassage workshop kunnen bijwonen en kunnen organiseren.
- Genieten van de mensen en het leven in Nepal. Niets moet, veel mag.

Ik ben van plan minstens één maal per week een verhaal over de belevenissen in Nepal op ‘waar ben jij nu’ te schrijven. Hopelijk zijn ze de moeite waard om te lezen. Wat ik de vorige keren in Nepal fijn heb gevonden om zo nu en dan van de lezers een reactie op de verhalen te krijgen. Het maakt het extra leuk om iets te schrijven en het verblijf makkelijker en boeiender.




Recente Reisverslagen:

03 November 2014

Dambar BK, zilversmid eind 2014 in Nederland.

26 Mei 2014

Nederland is ook gezellig en ............

11 Maart 2014

Veel kleine dingen zijn de grote dingen.

11 Januari 2014

Geluk zit in heel veel kleine hoekjes

11 December 2013

Geluk zit in heel veel hoekjes
annette

op reis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1944
Totaal aantal bezoekers 229588

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 28 Februari 2014

Een geluksdag.

01 Maart 2013 - 25 Februari 2014

Geluksdag.

25 Februari 2013 - 25 Februari 2014

Geluksdag.

13 April 2012 - 22 April 2012

Nepal, here we come, voor een flitsend bezoek

30 December 2011 - 22 Januari 2012

Weer naar Nepal.

28 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Daar gaan we weer

27 November 2010 - 17 December 2010

Bezoek Dambar en Arjun

28 Maart 2010 - 13 April 2010

weer naar nepal

26 November 2009 - 03 Januari 2010

Weer naar Nepal en daarna naar Houston

Landen bezocht: