Terug van de trek in Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Terug van de trek in Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Terug van de trek in Pokhara

Door: annette

Blijf op de hoogte en volg annette

06 December 2009 | Nepal, Pokhara

Je raadt het, we hebben het allemaal gered!! Jan en Ellie zaterdag terug in Pokhara en daar nog naar de tempel in het meer met een bootje. Boottochtje was wat kort. De rest was vandaag om half 4 terug in het hotel. Het was een pittige trek met veel klim en daalwerk. We genoten reglmatig van het prachtige uitzicht op de Annapurna. Mitini (aamaa) stond haar vrouwtje (70) wel en liep ons eruit. Op de plaats waar we met de taxi naar het hotel zouden gaan hoorden dat er een landelijke staking was omdat er een maoistische leider dood geschoten was. Dit is Nepal. Alle verkeer lag daarom stil in heel Nepal. Wij konden via Tashi een ambulance regelen, zodat we niet nog 18 km extra naar Pokhara hoefden te lopen. Ondertussen is iedereen weer spic en span en hebben we met ons hele gevolg Sinterklaas gevierd en ergens gegeten. Ouderwets gezellig. Morgen uitslapen en niet met de kippen op stok zoals op de trek. S'middags naar Tashi in het vluchtelingenkamp. Dinsdag vertrekken we richting Chitwan, ht nationale park op de grens met India. Daar kan iedereen op een olifant, vogels kijken, kanovaren etc. Mitini geniet van alles en voelt zich overal thuis. Ook zij gaat dan mee. Fijn voor ons want ze wil graag onze voeten en benen masseren.

• 06 December 2009 - 15:34

Dick Beumer:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Nog veel plezier gewenst.

• 06 December 2009 - 15:47

Aly:

Blij dat alles goed is verlopen. Hoop dat alles politiek gezien rustig blijft in Nepal.
    Heel veel plezier in Chitwan.

• 06 December 2009 - 16:40

José:

Ben haast jaloers dat jullie zo op stap zijn met de mitini. Lijkt me geweldig! Misschien een idee om met haar een keer naar Bharkhat te gaan????
    Veel plezier verder.

• 06 December 2009 - 18:56

Marian :

hey Annette,

klinkt (nog steeds) er goed. Er was ook een overleg daar in de himalaya, niet bij aangeschoven?
    Dat mitini iedereen eruit loopt verbaast me niets, ik ben benieuwd hoe ze chitwan ervaart.
    veel plezier nog en de groeten aan Tashi en zijn familie en uiteraard ook aan Dolkar Tenzin

• 06 December 2009 - 21:05

Emy:

Hey Annette, ik wens je nog een hele fijne tijd daar! En veel plezier in Chitwan!! Leuk dat je zo'n reisverslag bijhoudt en iedereen hier op de hoogte kunt houden op deze manier. :)

• 07 December 2009 - 06:46

Harma:

geweldig om jullie verhalen weer te lezen heb ze echt gemist. Wat goed dat jullie de klim/daal partijen allemaal hebben volbracht.Wens jullie nog heeeeel veel plezier met elkaar.

• 07 December 2009 - 14:39

Akky:

Hoi Annette
    Ik volg jullie reisverslag met veel plezier, allemaal voorpret voor mijn eigen reis naar Nepal.
    Wens jullie nog veel goede dagen toe.