Mee naar de community church en op zoek naar jeans - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van annette reiling - WaarBenJij.nu Mee naar de community church en op zoek naar jeans - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van annette reiling - WaarBenJij.nu

Mee naar de community church en op zoek naar jeans

Door: annette

Blijf op de hoogte en volg annette

28 December 2009 | Verenigde Staten, Houston

Vandaag kwamen Sovita en Steve op het idee, dat het voor mij interessant zou zijn om mee te gaan naar een Amerikaanse kerk. De moeder van Steve werd gevraagd om mee te gaan en na afloop via de Texas olievelden naar een outletstore, waar jeans verkocht worden. De kerk was een community kerk. Er waren 22 kerkgangers en een vrouwelijke en en mannelijke voorganger. Iedereen, inclusief ik, werd persoonlijk welkom geheten. Wat er gezongen werd waren gospels en iedereen kon spontaan een bijdrage leveren aan de dienst. Interessant om mee te maken en heel anders dan in Nederland. Sovita gaf nog speciaal aan dat ze niet van plan was om van geloof te veranderen, maar dat ze respect heeft voor iedere overtuiging. Daarna langs de olievelden gereden en naar de jeans outlet, waar ik 2 broeken en een t-shirt heb gekocht. Missie geslaagd, wat in Nepal de laatste dagen i.v.m. de staking niet lukte, lukte hier wel. 7 $ per spijkerbroek, een koopje waarvoor ik niet af hoefde te dingen. Alleen bij de kerk foto's gemaakt, waarvan ik een aantal bijvoeg.

• 28 December 2009 - 09:51

Marian:

heel herkenbaar ;-)

• 28 December 2009 - 11:34

Fokelien:

Wat fijn dat je nu toch je jeans hebt.
    Als ik naar de temperaturen kijk dan heb je wel meer nodig dan alleen jeans.
    Is het daar echt zo koud?
    Hoop voor je dat er wel een kacheltje ergens is om je te warmen.
    Nog fijne dagen, groeten Fokelien

• 28 December 2009 - 14:08

Annettereiling:

Fokelien, het is hier niet heel koud hoor. Volgens mij klopt de temperatuur op deze site niet. Het is zonnig en ongeveer 15gr. We zitten wel veel binnen: in de auto of in huis. Superwarm met airco.

• 28 December 2009 - 14:08

Annettereiling:

• 28 December 2009 - 14:13

Annette:

Ik weet ondertussen hoe het kan dat een reactie er 2 maal op staat. Wanneer je ondertussen chat en het beeld klein maakt, dan staat de reactie vaker op de site.