Een dag naar de boerderij met Dambar en Sannani - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Een dag naar de boerderij met Dambar en Sannani - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Een dag naar de boerderij met Dambar en Sannani

Door: Annette en Klaske

Blijf op de hoogte en volg annette

19 Januari 2012 | Nepal, Kathmandu

Vandaag zijn we om kwart over 10 vertrokken richting boerderij. Sannani de vrouw van Dambar ging ook mee. Achterin de auto hadden we vrouwenpraat. Over PMS etcera. We zijn ervaren weet je.

Sabita had vandaag weer iets interessants geregeld op de Kathmandu Universiteit. Een kennismakingsgesprek met de vice chancellor en Annette. Ze willen daar nl.beginnen met een nieuwe afdeling. Daar zoeken ze een coordinator voor. Ze willen alle studierichtingen meer community based laten werken. Dus alle studenten moeten ervaring op doen in de dorpen. Je raadt het nooit. Annette is gevraagd om vanaf 2013 de coordinatie daarvan op te pakken. Je kunt het geloven of niet. De komende maanden wordt het allemaal uitgewerkt door de universiteit. Het is volgens mij een erebaantje. Volgens Klaske is dat niet zo. Maar het betekent wel dat ik woonruimte, een visum voor langdurig verblijf en vervoer van de universiteit krijg. Een nieuwe baan in een zucht en een vloek aangeboden.

Annette was eigenlijk te laat voor de afspraak met de concellor, maar met alle respect aan de Nepalese cultuur; Minstens een half later dan afgesproken je afspraak nakomen,

Na de flitsende afspraak op de universiteit met de auto van Dambar, door naar de boerderij in Keraghadi. De telefoon mee voor Suntali en nog wat andere leuke spulletjes voor de kinderen op de boerderij. Om kwart over 6 terug in Kathmandu en nu weer aan een heerlijk pilsje.

Op de boerderij hebben we veel bijzondere zaden en vruchten meegekregen. Deze kunnen door o.a. Jos gepoot worden. Maak je tuin maar vast voorjaarsklaar, vindt Klaske. Ze komt helpen ze weet nu hoe het moet.

Morgenvroeg met Arjun naar het Nederlandse Consulaat omdat hij graag in Nederland wil studeren. Daarna nog even bij Dambar thuis aan een afscheidsdalbhaat. Chini Maya is ook uitgenodigd.

en daarna de laatste boodschappen halen.

• 19 Januari 2012 - 16:08

Petra G:

Leuk om alles zo te volgen.Jammer voor jullie dat het er bijna weer op zit.
    Nog maar even genieten van de laatste dagen en tot ziens!

• 19 Januari 2012 - 17:32

Jos:

Hoi Klaske en Annet,
    Fijn dat jullie een tuidorado gevonden hebben.
    In Nepal kun je vooral de Lammergier tegen komen. Die zeeft erg hoog en is te herkennen
    aan een lange, lichte nek. Deze gieren ruimen ook de lijken op. De Steenarend komt er ook veel voor en heb je de Hymalayafazant al gezien, die moet ook heel bijzonder zijn en smakelijk.
    Groeten,
    Jos

• 19 Januari 2012 - 17:34

Fokelien:

Annette wat geweldig nu hoef je ook niet na te denken over stoppen met werken maar kun je gewoon door gaan, nog een fijne dag en een goede terugvlucht.
    Groet Fokelien

• 19 Januari 2012 - 19:18

Marian Klein Ikkink:

en??? niet blijven slapen op de boerderij?? geen massage voor Klaske? haha...
    Ik zag er ook een nederlandse nepalees tussen .... hoelang heb je dat volgehouden Klaske??
    leuke foto's weer en mooi vooruitzicht, dan kom ik je in de winter van 2013 wel even opzoeken..

en ook van mij goede reis terug en geniet nog even van de dagen !

• 19 Januari 2012 - 21:28

Jan En Ida:

Alweer een heel verhaal,drukke tijd daar maar wel mooi.
    Die nieuwe baan is in een zucht en een scheet, verder zie ik Klaske straks al door Beetsterzwaag lopen met de boodschappen mand om haar hoofd, vragen ze vast waar ze dat geleerd heeft.
    Alvast nog een goede laatste dagen en een hele goede terug vlucht.
    Groeten Jan en Ida

• 20 Januari 2012 - 11:03

Akky:

HOI,Hoi,
    Het zit er bijna op, ik heb genoten van jullie reisverslag en mooie foto,s.
    Annette wat bizonder dat je een nieuwe baan hebt.
    Ik wens jullie nog een goed afscheid toe en een goede reis naar huis.
    Als jullie willen kunnen jullie bij mij stampot boerenkool komen eten.

• 20 Januari 2012 - 11:24

Jan:

Hoi \Annette, Lijkt me een fijne baan toe. Is er ook nog iets voor mij?
    Veel plezier en bijheid,en dat je dat door kunt geven aan alle bewoners van nepal.

• 20 Januari 2012 - 12:09

Jose:

Annetje, gefeliciteerd met je nieuw job.
    Zo zul je weer tal van nieuwe gebieden in Nepal ontdekken. Bovendien kwam dit zomaar op je pad...... geweldig, het moet blijkbaar zo zijn.
    Weet niet wanneer jullie precies terugvliegen (zaterdagavond) maar in ieder geval een goede terugvlucht.