Twee dagen doorgezeten in de bus en bij het eten. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Twee dagen doorgezeten in de bus en bij het eten. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Twee dagen doorgezeten in de bus en bij het eten.

Door: Annette en Klaske

Blijf op de hoogte en volg annette

18 Januari 2012 | Nepal, Kathmandu

We zijn terug uit ChamrangBesi, hebben heerlijk gedoucht en genieten al weer van ons tweede Everest biertje.

Maandag om 8.00u met de universiteitsbus naar Dulikhel vertrokken. We waren er om 10.00u en de bus naar ChamrangBesi vertrok pas om 15.00u. We hebben daarom een paar uur in de Kathmandu Universiteit doorgebracht.Een researcher student en Sabita gingen met ons mee. De bus rit naar ChamrangBesi duurt ongeveer 2 en een half uur en is gevaarlijker dan paragliden. Het laatste stuk reed de bus in het donker. Gelukkig zag Klaske de afgrond niet. We arriveerden om half 7 in het dorp ChamrangBesi. De terugreis was deze afgrond wel te zien. Fascinerend en ook wel spannend. We bleven 2 nachten in ChamangBesi en probeerden daar 2 avonden 2 cm van de lokale airak (jenever) uit. Het sliep goed, maar toch waren we vanmorgen erg doorgezeten. Alles wordt in het huis op de grond gedaan. Eten, drinken, eten koken etc. Dit duurt meer dan 2 uur. Klaske kreeg het mooiste nieuwe bed in het huis van Ganga, waar ze diagonaal net in past. Helaas de foto ontbreekt. Annette sliep met Sabita, die ook mee was. Ook een research assistent van de Kathmandu Universiteit was mee. Hij organiseerde een dorpsvergadering die 3 uur later begon dan gepland. Thats life in Nepal. Klaske genoot van de zon en een volleyball wedstrijd in de pauze op het schoolplein. Sabita was aan het werk en wij on holiday. Klaske is ijverig op zoek naar allerlei bijzondere zaden. Ook die van bang??? Ganga showde zijn molen op waterkracht waar de research assistent van de universiteit heel erg in was geinteresseerd. Ook de molens in Nederland waren voor hem erg interessant. We beloofden foto's op te sturen. In het dorp ChamrangBesi ook de healtpost bezocht. De medicijnkast bekeken, wie weet wat het is. Zie foto's. Gisteravond werd voor ons in ChamrangBesi een kip geslacht, die eten ze met poot en al. Lekker....en ..knapperig. Klaske ziet veel roofvogels vliegen, maar hoe heten ze?? Wie helpt???
Doorgezeten en inmiddels weer picobello toonbaar, maken we zo nog even een rondje Kathmandu.

• 18 Januari 2012 - 11:01

Alie:

heerlijk dat jullie zo genieten! Doe dit vooral ook nog de laatste dagen!
    En rustig aan met de drankjes (ha ha)!
    Oant sjen
    groet Alie

• 18 Januari 2012 - 11:35

Grietje:

Wat bijzonder allemaal. Er was een foto dat een mevrouw zat garen te spinnen. Als je nog ruimte hebt Klaske misschien een idee om iets me te nemen? Die drank kun je hier ook wel kopen. Geniet er nog van. Liefs en een goeie reis huiswaarts. Grietje.

• 18 Januari 2012 - 12:04

Lia Van De Zande:

even een groet uit Bhuj ( ik ben nog steeds verbaasd over de moderne communicatie en blij dat het me ook lukt) Voor jullie zit de reis er al bijna op he. We hebben zo'n druk programma maar nu een middag om uit te rusten, best moeilijk als er buiten zoveel te zien is. Ze verstaan soms mijn nepali ! maar engels beter. groetjes .

• 18 Januari 2012 - 12:07

Ida En Jan:

Toch een spannende busreis geweest zo te lezen, jammer dat het donker was zie je niet zoveel van de omgeving.het douchen is dat ook zo behelpen? met een emmer water? ben benieuwd.
    Tijd gaat nu snel, nog maar lekker genieten en veel foto's maken.
    Die roofvogels die Klaske vliegen ziet komt dat door de ???????????????????????????? we zullen het later wel horen.

• 18 Januari 2012 - 15:47

Anne En Johannes:

hallo Annette,
    Wat leuk dat we konden mee genieten van je reis!
    Nog even en dan ben je alweer in de Tynje.
    Groetjes Johannes en Anne Loonstra

• 18 Januari 2012 - 17:58

Ali Kamermans:

Wat een mooie foto's,en ik vind het ook mooi om Sabita op de foto's te zien.
    Doe haar de groeten maar van mij,misschien kan ze mij nog herinneren.
    En van de reisverslagen geniet ik ook van!!
    Geniet nog maar en een goeie reis terug!!
    Groeten

• 18 Januari 2012 - 19:44

Nellie O:

Weer een mooi verslag. Een reis vol met spannende belevenissen.
    Ik ga straks ( gewoon) maar even een nachtdienstje draaien in Beetserzaag.
    En daar de apotheekkasten wat opruimen.
    De contrasten zijn groot.

• 18 Januari 2012 - 23:07

Fokelien:

Weer met veel plezier julie reserveringen gelezen. Ik begrijp dat het de laatste dagen zijn. Nog de groeten voor wie mij kennen en jullie een goede terugreis. Groet Fokelien