That was it in Nepal. Het smaakt naar meer. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu That was it in Nepal. Het smaakt naar meer. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

That was it in Nepal. Het smaakt naar meer.

Door: Annette en Klaske

Blijf op de hoogte en volg annette

20 Januari 2012 | Nepal, Kathmandu

De laatste avond in Nepal. Vandaag bij Dambar wezen eten en alle bestelde sieraden opgehaald. Heerlijke dalbhaat met local chicken.(scharrelkip uit het dorp). We eten meestal 2 maal per dag warm en groeien als kool.

Vanmorgen op de motor met Arjun naar het Nederlandse consulaat en Chini Maya kwam uit het dorp om afscheid te nemen. Arjun kreeg het advies om goed na te denken over studeren in het buitenland. Het kost veel geld en ook in Nepal zijn wel goede opleidingen. Je moet er zelf wat van maken en gemotiveerd zijn. Dat geldt in Nederland en in Nepal.

Vanmiddag ook nog even bij Sunita langs geweest, de zus van Sabita die een kledingwinkeltje is begonnen.

Pim schoof net zo maar bij ons aan, aan het tafeltje in Gaia. Hij had geen slaapplaats in het Imperial Guesthouse, het leek Jozef wel. Maar gelukkig was er in Mustang nog een plek.

Opsomming van al onze vervoermiddelen:
benenwagen
universiteitsbus
riksja
jeep
airakbus

Morgen worden we om half 3 door Dambar naar het vliegveld gebracht.

We gaan graag weer naar huis, maar hebben ons prima vermaakt. Alles smaakt naar meer.

• 20 Januari 2012 - 15:34

Annette Reiling:

Akkie, Klaske komt misschien boerenkool eten, even zien hoe het gaat. Misschien Annette ook. voor haar geldt hetzelfde.

• 20 Januari 2012 - 15:42

Annette Reiling:

Er zijn mooie sieraden voor Klaske gemaakt. De makers staan met Klaske op de foto.

• 20 Januari 2012 - 15:46

Annette Reiling:

Klaske heeft wat heimwee naar haar kinderen ,maar vooral naar Hanna,dus misschien maandag even zien?

• 20 Januari 2012 - 16:00

Hetty:

Hoi Annette en Klaske,

Didi van harte gefeliciteerd met de ontwikkelingen! "Stoppen" met werken.......... en dan komt er weer iets leuks voorbij op een presenteerblaadje!

Goede reis terug gewenst naar Nederland allebei en tot gauw

Baaahtjes,

Nangi

• 20 Januari 2012 - 16:18

Cobie:

Dames een goede reis.

• 20 Januari 2012 - 17:20

Marian Klein Ikkink:

goede reis, toch jammer dat er geen mountainbike in het rijtje staat ;-)

• 20 Januari 2012 - 18:42

Hanne:

Goede terugreis gewenst!!! En bedankt voor alle prachtige verhalen en foto's!!!

• 20 Januari 2012 - 19:10

Jan R:

he Annette en Klaske
    goede terugreis, waren weer mooie verhalen

groet Jan

• 21 Januari 2012 - 03:37

Annette Reiling:

We zitten heerlijk in het zonnetje te ontbijten bij hotbreadcafé aan de cappucino. Er is stroom vandaar.

Er is in Kathmmandu 14 uur per dag geen stroom en vanaf maandag is dat 18 uur per dag hoorden we net.

Thats life in Nepal. It is always like that.

• 21 Januari 2012 - 10:01

Fokelien:

Misschien lees je het pas thuis,
    Bedankt voor aale uitgebreide reisverslagen was een klei beetje ook in Nepal.
    Geode vlucht terug en maar weer wennen aan het pieteweer hier.
    Groet Fokelien

• 21 Januari 2012 - 11:41

IJke Krol:

ook hier in Dharamsala al de hele dag geen electriciteit in het klooster. De monnikjes hadden en schoonmaakdag en waren met de jou bekende kaka-bezempjes in de weer.
    Het zal ook niet zo zijn. Annette didi wordt ongevraagd op een dienblaadje gepresenteerd wat ze zelf al in gedachten had. Wordt het woonruimte met een guest-room, want geloof maar dat er een rij belangstellenden staan te wachten. Wij hebben het weer even gehad met deze regio. Jullie zijn nu wrs onderweg, of al bijna aan de boerenkool.
    Over twee weken zijn wij - als alles gaat zoals gedacht - ook weer thuis. Kunnen we echt uitwisselen.
    groet en tot ziens. ijke en geney

• 21 Januari 2012 - 13:24

Marian Klein Ikkink:

mocht je morgen nog zin hebben in een kopje koffie (zag dat eten was geregeld, maar ook dat is geen probleem) misschien in combinatie met een uurtje wandelen, dan ben je welkom in beetsterzwaag

doeg

• 21 Januari 2012 - 23:48

Nellie O:

Bedankt voor jullie reisverhalen en de foto`s erg leuk om te volgen.
    Welkom in Nederland. Het waait behoorlijk, weer lekker thuis.
    Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad.
    We praten de volgende week weer verder.

• 22 Januari 2012 - 19:37

Klaske:

Ja en dan zijn we weer thuis ,de hele dag maar opgebleven om zo snel mogelijk weer in het ritme te komen ,het is hier koud en dan die regen ,maar gelukkig is hier een kachel,kunnen we op een stoel zitten en hebben we stroom en nog eens lekker stamppot boerenkool gegeten,maar het was een reis om nooit te vergeten,bedankt Annette voor het gids zijn en de gezelligheid.

• 23 Januari 2012 - 12:11

Grietje :

Wat heb ik genoten van jullie foto's en verslagen. Klaske, ben toch blij dat je weer thuis bent. We moeten maar snel een zussenbakkie of nog liever een zussenweekend doen. Dan kunnen we jouw en Annemieke haar verhalen mee beleven.
    Liefs Grietje.

• 29 Januari 2012 - 17:16

Annemieke:

Hola Klaske en Annette,
    Een geweldig reisverslag, leuk om te lezen!
    De foto's maakten het verslag compleet.
    Thanks, Gracias!