Donderdagmiddag en vrijdag in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Donderdagmiddag en vrijdag in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Donderdagmiddag en vrijdag in Kathmandu

Door: annette

Blijf op de hoogte en volg annette

20 April 2012 | Nepal, Kathmandu

Hopelijk wordt dit verslag niet 4 maal geplaatst. Hoe het kan weten we niet maar het staat er wle of niet. Het lijkt wel een mysterie. Gistermiddag kwam China Maya naar het guesthouse en zijn we met haar naar Damnbars huis gelopen. De bedoleingwas dat we daar zouden gaan koken en een klein feestje bouwen voor Dambar en familie en de jongesn van de fabriek. Sabita zou ook na haar werk op de universiteit langs komen en bij Dambar eten. Haar eerste bezoek aan Dambar thuis. Sabita is nl een Brahman en Dambar een BK een onaanraakbare kaste, Die komen normaal gesproken niet bij elkaar op bezoek. Dambar vrouw en Annette wilden net beginnen met het klaar maken van de maaltijd toen er een familielid bmet de boodschap kwam. Dat de vrouw van Dambars broer was overleden. Zij was met haar man in het dorp 5 uur per bus van Kathmandu. Het hele gebeuren bij Dambar thuis werd meteen afgeblazen. Dambar en overige familieleden vertrokken meteen naar het dorp om de crematie en de overige hindoe rituelen bij te wonen. Het is de bedoeling dat ze vanavond (vrijdag) weer in Kathmandu terug zijn. Daarna zijn we met Chini Maya en Sabita die al in de bus zat naar Dambar, naar Gaia gegaan om te eten. We gaan morgenvroeg nog even naar Dambars huis en smiddags brengt hij ons naar het vliegveld. We mogen morgen niet bij Dambar eten omdat zij nu 13 dagen vasten en ook niets aan bieden aan gasten. Vandaag zijn we om 9.00 u met de taxi naar de boerderij in Keraghadi vertrokken. Mijn "eigen" betrouwbare en aardige taxichauffeur Surya ging mee. Voor op de boerderij hadden we uit de kledingzak leuke meisjeskleding uitgezocht voor de (pleeg)kinderen. We werden ontvangen met thee en een feestmaaltijd met khirr en pittige aardappelen. Om half 5 wearen we terug in Kathmandu. Bines, 1 van de pleegkinderen was in Kathmandu bij Sabita thuis. Hij ging met ons op en neer naar Keraghadi. Hij woont nu bij Sabita en Arun aan de rand van Kathmandu en gaat daar ook naar school. Ook deze dag wasalles weer bijzonder om mee te maken.

PS: We werden op de boerderij verrast, in plaats van pompoenenzaadjes heeft Klaske in januari warschijnlijk iets anders gezaaid. Op de pompoenenplek waren nl alleen weedplantjes te bekennen.

• 20 April 2012 - 18:37

Fokelien:

Nog een fijne dag en dan een goede terugvlucht. Neem wat zon mee!
    Groet Fokelien

• 20 April 2012 - 20:35

Ali Kamermans:

Het was weer erg leuk om jullie weer te volgen op deze reis.
    Ook de foto's zijn erg mooi!
    Een goede reis terug.
    Groeten

• 20 April 2012 - 21:40

Akky:

Jullie hebben toch weer veel gedaan in een week.
    jullie weer met veel plezier gevolgd.
    Ik wens jullie weer een goede reis terug.
    Tot ziens in Beetsterzwaag.

• 21 April 2012 - 06:34

Marian Klein Ikkink:

goede reis terug! ik begin zo met mn fotoworkshop en ga daarna de bordjes van de wandeling weer ophalen!

• 21 April 2012 - 16:26

Jose, Corrie,Marian:

Hey Annette,

Wij hebben de bordjes weer opgehaald maar hier en daar op de 35km nog eentje laten staan voor jou! (haha) Waar......???? dat weten we nu niet meer.... na ons biertje en patatje.
    Maar zeker niet op het begin en aan het einde ;-)

groetjes en goede reis

de uitzetters!

• 24 April 2012 - 03:38

Klaske:

Ja ,ja nou misschien kun je er wel meer mee verdienen als met pompoenen.
    Wat zien de meisjes er mooi uit.
    De aardappeltjes waren weer lekker zeker.