Allemaal terug in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Allemaal terug in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Allemaal terug in Kathmandu

Door: annette

Blijf op de hoogte en volg annette

19 December 2009 | Nepal, Kathmandu

Iedereen is sinds vanmiddag terug in Kathmandu. De Tibetgangers hebben het goed (en) koud gehad en ik heb een blauw stuitje van 2 uur achterop de motor zitten. Dambar is een goede motorrijder, en met een off the road model is het wat beter te doen dan met een gewone lichte motor. Terug met het openbaar vervoer, waar we bij Koteshor, tomaten, buffelmelk en ginger hebben afgeleverd. Vanmorgen met Chini Maya op de boerderij een kweekbed van perebomenstekjes gemaakt. Eergisteren daarvoor een boomzaag en snoeischaar gekocht. Daarna Dalbaat gegeten, waarbij mijn Mitini zowaar zelfs Cola serveert, Ze heeft Cola (dat zwarte, bestelde ze) op de trek met ons leren drinken. Na dalbaat met Cola om 12.30 in de bus naar Kathmandu. Om ongeveer half 4 was ik in het hotel waar de andere 3 reisgenoten op het terras aan het bier zaten. Nu mag het weer!! Er is in Nepal 3 dagen een banda afgekondigd; dit houdt in dat er geen auto's, taxi's en bussen mogen rijden. Wanneer dit werkelijk 3 dagen gaat duren dan wordt het a.s. dinsdag lopend naar het vliegveld. Morgen ga ik met Chini Maya naar Reecha en (Shova en Sovita's) ouderlijk huis. Eerste kersdag vertrek ik naar Sovita in Houston, ze heeft me gevraagd spullen uit Nepal mee te nemen. Fokelien, Rennie en Loek gaan morgen nog even naar de silverfactory. Waarschijnlijk op een gehuurde fiets. Op deze site is ondertussen het nepalese telnummer geplaatst van de persoon die weet waar (gratis) hazelip operaties voor arme gezinnen gedaan kunnen worden. Ik zal morgen proberen contact op te nemen. Maandag naar Boudanath naar de Lama die de Bhoeddha van Chini Maya in gaat wijden.

by@are

• 19 December 2009 - 11:43

Marian :

wat heb je toch een geweldig netwerk! Super van Lia dat ze dit heeft gelezen en dat er mogelijkheden zijn.
    Ik heb net vast gezeten met de auto in de sneeuw, ik kon niet meer voor of achteruit. 2 mannen moesten eraan te pas komen. Dit weer verbroederd wel, iedereen is op straat en helpt elkaar. Lopend doen we boodschappen, met of zonder sleetje.
    Misschien tot zo op de chat!

• 19 December 2009 - 12:01

Marian :

wat ook weer een prachtige foto's

• 19 December 2009 - 12:51

Dick Beumer:

Hoi Annette,
    Even een berichtje terug uit een zeer koud Gorredijk. Min 15 vanacht en overdag nog min 7 graden en een pak sneeuw van circa 40 cm.
    Groetjes aan allen.

• 19 December 2009 - 13:35

José:

Hoi Annetje,
    Wanneer je nog snowboots voor jezelf op de kop kunt tikken doe het dan maar. Zitten net niet ingesneeuwd maar de verwachting is dat er nog meer sneeuw gaat komen. Ik ga ervan uit dat we een witte Kerst tegemoet gaan zien. Schaatsen wil nog niet omdat alles onder een sneeuwlaag zit en aangroeien van ijs problematisch wordt. Je eigen taxi kan je toch wel rijden naar het vliegveld????? (of reiken je orders niet zo ver). Geniet nog van je laatste dagen!
    Groetjes

• 19 December 2009 - 13:35

Titia:

prachtige foto's.
    een gped weekend vanuit een schilderachtig Friesland

• 19 December 2009 - 14:59

Astrid:

Fijn dat jullie weer in nepal zijn. Knuffel

• 19 December 2009 - 16:16

Jan:

hey Annette goed om te horen dat het goed gaat bij jullie, mooie foto's en mooi verslag leuk om te lezen. hier inderdaad veel sneeuw en lastig om op het werk te komen. maar verder alles goed. dat van die perenboom stekjes mag je mij nog wel eens uitleggen.

• 19 December 2009 - 18:16

Ans En Magrietta:

inderdaad een massa sneeuw hier annette. hoop dat je er nog wat van meekrijgt, als je even terug bent.magrietta kon een dag niet op twerk komen in assen. dacht dat ze veel extra dingen kon doen. zijn zon beetje de hele dag bezig geweest met schuiven en scheppen om bij de dieren te komen, vogeltjes, enz. kattenpension in de buurt ook maar uitgegraven en....... ook een blauw stuitje, maar in dit geval van een flinke valpartij.....hardstikke leuk om alles en beetje te volgen bij jou. goeie reis!

• 20 December 2009 - 07:33

Ellie:

O, wat fijn jullie weer terug uit Tibet. wat een verhalen zullen jullie hebben, en wat goed is alles gegaanm, tenminste nu nog zonder verhalen. hier is alles koud hoor, laag sneeuw en koud. Willen jullie eens even nakijken hoeveel sjaals jullie hebeben gekocht kan het zijn dat ik er een teveel heb??? ik hoor het wel. als jullie nog in de gelegenheid komen willenm jullie(Rennie en Loek) is het handigste nog 3pakjes vlaggetjes meenemen (klein) dit om nog even uit te delen. Ik hoop dat jullie een goeie terugreis hebeben, zo te horen moeten jullie er nog wat voor over hebben, konditie hebben jullie in ieder geval tovh wel nu he.? sterkte hoor!!!! en dan gauw tot ziens. liefs voor allemaal Ellie

• 20 December 2009 - 09:17

Gienke:

Hier is het -10 graden.
    Van de kou dus in de kou.
    Fijne dagen nog en een goede terugreis.Ik ben benieuwd naar de verhalen en de foto's
    Groetjes Hedwig en Gienke.

• 20 December 2009 - 09:20

Chini Maya Lama:

Date december 20,

My dear, jinny and Eika sister,

How are you there?? I am fine here in Nepal bij the grace of lord Bhudda. Anit sister had also arrived here with her five friends. I felt pleasure to meet her and her friends.

You send me a sewingmachine from Holland. I felt very happy to get a sewingmachine. I will also send you a small gift for you and some dhup for your Puja. I hope you will receive it and not ignore it. I am missing you so much. I hope you will come here in Nepal with Anit sister soon. We are going tomorrow in Boudha for the puja of lord Bhudda and bring your gift.

I will pray for your health. You come soon in Nepal we will make lots of fun here. Keep in touch, please phone me in Bardheo: 9808391916

Your best and loving friend,
    Chini May Lama.

• 20 December 2009 - 09:28

Annette:

Hallo allemaal, vandaag met het ziekenhuis gebeld. Chini Maya Lama, gaat in maart met Anil Tamang naar het ziekenhuis. Heb 2 foto's naar het ziekenhuis gestuurd. Zodat een prescan niet nodig is. Er zijn behalve de verblijfskosten (alleen eten van de begeleider) geen kosten aan verbonden. Waarschijnlijk 6 dagen ziekenhuis opname. Eind februari belt Chini Maya met het ziekenhuis voor het operatie schema.

by@are

• 20 December 2009 - 13:52

Hendrik En Joke :

Terwijl er dikke sneeuwvlokken vallen op de laag die er al ligt, bij een temperatuur van min 9 (vannacht) en Kerstliedjes op de radio, lezen wij jullie reisverslag.Wat een belevenis!!Wij zijn jaloers. Het reizen in combinatie met het ondersteunen van de plaatselijke bevolking trekt ons heel erg aan.Wanneer de gelegenheid zich voordoet houden wij ons aanbevolen.Geniet van de resterende tijd in dat verre land en heb het goed.(vrienden van Loek en Rennie)

• 21 December 2009 - 07:53

Jolanda:

Leuk om je verhalen te lezen, goeie reis naar huis en misschien treffen we elkaar voor kerst nog even op het werk.