Weer contact met de buitenwereld - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Weer contact met de buitenwereld - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Weer contact met de buitenwereld

Door: annette

Blijf op de hoogte en volg annette

06 April 2010 | Nepal, Kathmandu

We zijn na het verslag van de ceremonie een paar dagen uit de lucht geweest. De internet verbinding wilde niet lukken. Inmiddels hebben we al heel wat beleefd. We zijn met Chini Maya en Ganga, onze boeddhistische vrienden naar Lumbini geweest, de geboorteplaats van de Boeddha. We sliepen in Buddha's Garden, een mooie natuurlijke omgeving met yakhalzen, ratten en een antilopenkoe met jong. We hadden een goede gids die ons meteen bij aankomst meenam naar een gebedsdienst van de peace stupa, van japanse origine. De volgende dag rondleidinen langs allerlei tempels en de plaats waar de Boeddha geboren is. Was heel bijzonder. Ook nam hij ons mee naar de thaise tempel waar we mochten komen op een plek waar anderen niet zo snel worden toegelaten. We vonden het allemaal een bijzondere ervaring. Vooral ook omdat het 's middags in de zon 51,5 graden celcius was. In de schaduw 39. We liepen daarom ook met de paraplu op als bescherming.
Heenreis en terugreis zo'n 8 tot 10 uur in de auto, met een geweldige privé chauffeur en dhaalbaat tussendoor.
Zondagavond weer in Kathm. en de volgende ochtend met Dambar (silverfactory) als chauffeur samen met Chini Maya naar haar dorp. Zij had hem ook uitgenodigd om mee te gaan toen we op de boederij waren. Hij heeft meegegeten, dido = maispuree met lokale kip (geslacht). Hij moest toen weer weg. Wij zijn eerst omhoog geklauterd naar het gezin van Anil Tamang, het jongetje met een ernstige hazenlip afwijking. Hij zal geopereerd gaan worden binnenkort. Chini Maya heeft inmiddels ook al twee andere kinderen ontdekt met hetzelfde probleem die inmiddels zelfs al geopereerd zijn. Eén meisje van 2 1/2 jaar hebben we vanmorgen bezocht. Het zag er prachtig uit.
Vanmiddag zouden we met de bus van 3 uur terug, die niet ging. Gelukkig is er een een groot netwerk en heeft Chini Maya . er voor gezorgd dat haar neef met zijn bus ons naar Thamel /Kathm heeft gebracht, een privé bus dus, het kost wat, (30 euro, voor anderhalf uur reizen over deels zeer bijzondere weten)maar dan heb je ook wat.
Morgenvroeg vertrekken we naar Chamrangbesi,woonplaats Ganga. We blijven er 1 of 2 nachten en volgens Annette didi gaan we badderen in de rivier. Foto's lukt ons even niet vanwege de trage verbinding. Hopen bij terugkomst weer verder te berichten inclusief beelden materiaal.
We wensen jullie alle goeds, zoals wij het hier heel goed hebben
Annette, IJke en Geney.

• 06 April 2010 - 15:40

Marian Klein Ikkink:

geweldige verhalen! van een bijzondere reis! Ik wens jullie nog veel plezier. Goed om te horen/lezen dat de hazelip goed te opereren is.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en een fijne tijd in Chamrangbesi. Ik heb goede herinneringen aan Chamrangbesi en Ganga en alle andere mensen die ik daar heb gezien. De velden zullen nu vast niet in bloei zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe het er dan nu uitziet

goede reis nog en veel plezier in de rivier

Marian

• 06 April 2010 - 15:46

Jaap En Hetty:

Mooi te lezen dat het goed met jullie gaat.
    Verder nog een goede verdere reis toegewenst

groeten Jaap en Hetty

• 06 April 2010 - 18:53

Jan Krol:

mooi om weer een berichtje te ontvangen en dat alles goed gaat hier overigens ook. nog veel plezier.

• 06 April 2010 - 19:03

Jan:

mooi dat jullie weer in de binnen wereld zijn, en wat een verhaal ben benieuwd naar de foto's

• 07 April 2010 - 06:08

Annette Reiling:

We gaan zo weg naar Chamrangbesi. Het is toch nog gelukt er foto's op te zetten. Op de laatste foto zie je het meisje dat al geopereerd is aan een hazelip. Ziet er mooi uit.
    Tot mails. Groet van ons alledrie.

• 07 April 2010 - 20:55

Marian Klein Ikkink:

dat ziet er inderdaad erg mooi uit! dat is toch geweldig dat het zo weer kan worden. Nog veel plezier, was leuk om even de foto's te zien

• 08 April 2010 - 22:09

Lammy Möller:

Wat een prachtige foto's en indrukwekkend om dit alles mee te maken.We zullen jullie morgen missen maar de volgende week kunnen we alle verhalen horen.
    Nog een hele fijne tijd gewenst.
    Groeten Lammy.