Naar de boerderij en weer terug in Kathmandu. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Naar de boerderij en weer terug in Kathmandu. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Naar de boerderij en weer terug in Kathmandu.

Door: Annette en Klaske

Blijf op de hoogte en volg annette

03 Januari 2012 | Nepal, Kathmandu

Gisteren om 12.00u met de taxi naar onze boerderij. Sabita was net met haar studenten terug van een korte studiereis naar Chitwan. Ze had dus ook tijd om mee te gaan naar de boerderij. Dambar wil graag zijn vrouw meenemen. Daarom maar afgesproken dat we eind van de vakantie nog een keer een dagje richting boerderij gaan en dat hij nu niet mee gaat in de taxi. Het had geregend. Helaas zagen we onderweg de Himalayatoppen niet. Het weggetje naar de boerderij was net Thialf, de taxi kon daar niet rijden en wij gleden ook. Sabita hebben we onderweg opgepikt en daarna richting boerderij. Annette moest natuurlijk een plasje doen in een openbaar toilet. De taxichauffeur moest daarvoor 3 rps toiletkosten betalen. Na de toiletpauze, 3 sari's (Nepalese omslagdoeken) en 2 lungi's gekocht als kadootje op de boerderij en voor Klaske om zich af te kunnen drogen. Coats en en kleding voor de kinderen op de boerderij meegenomen. Vanmorgen op de boerderij hebben we pompoenenpitten gepoot in de DE bekertjes. We hebben oliebollen gebakken en bij het eten van de oliebollen sterretjes afgestoken.
Na de avondmaaltijd (dalbhaat), Nepalese muziek op een Nepalees orgeltje dat lijkt op een harmonium en een beetje gedanst. Klaske zong het Wilhelmus, kwam dat van het onderzoek of van de hasjiesh in de soep? Ze zei: ik merk er niets van.

Morgen gaan we voor een week naar Pokhara. We gaan per bus en doen er 7 uur over. We gaan voor een korte trekking en natuurlijk om Tashi te ontmoeten.

• 03 Januari 2012 - 10:48

Ans:

hoi annette en klaske. zag dat je vanmorgen online was. kon niet reageren i.v.m. kinderen. alles met b en b oke. erg slecht weer dus ze willen zelf ook niet veel buiten en pitten veeeeeeeel. wonder; balou komt steeds ook knuffels halen en bij me liggen! heb het goed! en tot de volgende keer. gr. ans en magrietta

• 03 Januari 2012 - 17:00

Ida En Jan:

Hoi Klaske en Annette.
    Wij wensen jullie een heel goed 2012 toe.
    Al heel wat gezien en beleefd daar, vonden de nepalezen de oliebollen wel lekker? ook de vooruit zichten zijn interessant, geniet maar lekker van de busreis en de trekking.
    Hier alles O.K veel harde wind en regen. Gr Jan en Ida

• 03 Januari 2012 - 17:06

Fokelien:

Het blijft leuk om te lezen waar jullie zijn en wat jullie doen.
    Geniet van de week in Pokhara, en van de trekking, we lezen wel weer wat jullie meemaken hoop voor jullie dat de ratten een winterslaap houden.
    Het is hiet bud weer geen winter geen zomer, lente maar ook geen herfst, ik weet het niet meer.

Groet Fokelien

• 03 Januari 2012 - 18:28

Jan R:

he Annette en Klaske
    nog de beste wensen voor 2012, ik begrijp dat met het nieuwe jaar ook het onderzoek van de wijn verschuift naar hasjiesh
    veel plezier verder

• 03 Januari 2012 - 22:48

Lia:

gelukkig nieuw jaar !
    En is nepal nog veranderd sinds een jaar geleden ?

• 04 Januari 2012 - 12:10

Coby En Ben:

Hallo Klaske en Annette,
    Heb net alle reisverslagen gelezen, wist niet dat jullie zo actief op het blog waren, maar ik ben nu weer helemaal bij.
    Voor jullie een goed en gezond 2012 en geniet van Nepal.
    Hallo Klaske en Annette,
    Voor jullie een goed en gezond 2012 en geniet van Nepal.

• 04 Januari 2012 - 13:54

Anita Eilander:

Hoi Annette en Klaske
    Klaske ken ik niet maar dat maakt niet uit,de beste wensen voor het nieuwe jaar en geniet maar lekker van jullie "uitje"Vind het geweldig dat we vanuit Nederland zo met jullie mee mogen kijken. Groetjes Anita

• 04 Januari 2012 - 17:59

Oene En Grietje:

Van ons ook nog de beste wensen, Klaske je vermaakt je wel zo te zien. Leuke foto's
    we horen het wel als je weer thuis bent. Liefs je Zus.

• 04 Januari 2012 - 19:52

Ineke Wielink:

Ha Vrouwen! Een mooi begin van het nieuwe jaar, zo dicht bij de hemel...
    Oliebollen, sterretjes en het Wilhelmus: dit jaar kan niet meer stuk!
    Prachtige foto's! Nog veel mooie ontmoetingen gewenst.

• 05 Januari 2012 - 11:29

Annette Reiling:

Hallo allemaal en Marian in het bijzonder. De mitini was niet op de boerderij ivm benzine problemen. Volgende week is ze terug. Dus we hopen haar nog te ontmoeten aan het eind van de vakantie op 20 januari. Dan gaan we nl nog een dagje op en neer met de auto van Dambar.