Nepal Banda, stakingsdag, opwarmertje voor de trek - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Nepal Banda, stakingsdag, opwarmertje voor de trek - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Nepal Banda, stakingsdag, opwarmertje voor de trek

Door: Annette en Klaske

Blijf op de hoogte en volg annette

05 Januari 2012 | Nepal, Pokhara

Vandaag is er weer eens een stakingsdag in Nepal. Het is een politieke staking uitgeroepen door de Maoisten.

We hebben vanmorgen eerst ontbeten aan het meer bij Pokhara.
Daarna zijn we ivm de staking lopend naar het Tibetan Refugee camp gegaan. Een prachtige wandeling van 45 minuten langs het meer en rivier. Nepalese jongetjes liepen mee om ons te gidsen. We hebben ze alle vijf roepies gegeven om de kapotte fiets die ze samen gebruiken te repareren. In het refugeecamp hebben we koffie gedronken en Tibetaans brood met een omelet gegeten. Tashi's oudste dochter uit India was thuis en zijn jongste dochter van vier. Tashi's oudste dochter speelde even op een Tibetaanse gitaar. De tweede dochter is met opa naar Bodgaya in India, waar een bijeenkomst van 300.000 Bhuddisten is. IJke en Geney zijn daar ook: zie www.ykeanna.waarbenjij.nu

Tashi's jongste dochter past prima in de kinderkleding die we mee namen.

Daarna zijn we samen met Tashi terug gelopen naar het Greenland hotel.
Het lijkt wel nationale wasdag want overal zie je vrouwen in de rivier de was doen, omdat er toch een staking is en de zon schijnt. Dus de was is snel sundried dry.

Onderweg hebben we de trekking en trekking permit geregeld. Klaske kocht bijna een sarangi (Nepalese viool). Misschien volgende week maandag??.

Morgen gaan we om 9.30u per taxi naar het beginpunt van de trek. We nemen de laptop niet mee. Maar misschien zijn er wel internetmogelijkheden.

• 05 Januari 2012 - 11:31

Annette Reiling:

Hallo allemaal en Marian in het bijzonder. De mitini was niet op de boerderij ivm benzine problemen. Volgende week is ze terug. Dus we hopen haar nog te ontmoeten aan het eind van de vakantie op 20 januari. Dan gaan we nl nog een dagje op en neer met de auto van Dambar.

• 05 Januari 2012 - 11:53

Fokelien:

Mooi de foto's die je gemaakt hebt allemaal zo herkenbaar. Met of zonder staking jullie genieten wel van je reis en komen waar je wilt zijn. Voor morgen alvast een goede trekking gewenst geniet ervan. Groet Fokelien

• 05 Januari 2012 - 13:45

Akky:

Leuk om jullie op deze manier te volgen, ik herken heel veel van 2 jaar geleden. Het weer is ook beter als hier, windkracht 12 en veel wateroverlast. Genieten jullie maar van de trekking.
    Ik blijf jullie volgen en geniet zo mee.

• 05 Januari 2012 - 16:51

Mattie:

Wat leuk dat ik jullie kan volgen en ik zie Klaske genieten.
    Fijn!En wat een belevenis lijkt me dit.

Goede reis verder.

• 05 Januari 2012 - 21:54

Marian Klein Ikkink:

Oh...woont de mitini nu in Kathmandu dan? dus Klaske heeft NOG een massage tegoed....
    Het is leuk om de foto's te zien, die dochter van Tashi blijf je herkennen, is niet veel veranderd, alleen in de jaren groter geworden. Doe Tashi de hartelijke groeten! Ik ga Nepal ook weer op mijn lijstje zetten en Ben en Corrie ook! In de winter van 2013!

• 05 Januari 2012 - 21:56

nog een ps-je
    heel veel plezier op de trektocht!

• 06 Januari 2012 - 02:27

Annette En Klaske:

Marian, de mitini woont niet in Kathmandu maar was even naar familie in Chamrangesi. We zitten hier nu in Pokhara op ons ontbijt te wachten en vertrekken om half 10 voor de trek. We lopen daarna in 3 uren naar Biretanthi. Morgen lopen we de trap op naar Gorepani. voor de Nepalkenners wel bekend. Michiel daar heb jij paard gereden weet je nog?? En je had talent .....voor paardrijden.

• 06 Januari 2012 - 12:29

Marian Klein Ikkink:

Ok, ben weer helemaal op de hoogte ;-)
    Veel plezier op de trek. Hier hebben we een waterprobleem! De waterstanden zijn erg hoog. Gisteren was het tussen tolbert en drachten kritiek, vandaag is de dijk van het eemskanaal kritiek. Nu lijkt het erop dat het water weer zakt.
    veel plezier in ieder geval! jullie hebben vast geen last van wateroverlast....
    hebben wij toen ook niet overnacht in biretanthi?

• 07 Januari 2012 - 13:58

Rennie En Loek:

Hoi Annette en Klaske,
    Allereerst een goed en gezond nieuwjaar!Ik wist niet dat je zolang wegbleef, Annette.Leuk om alle bekende mensen en plekjes te zien!
    prachtig om de boerderij kinderen aan het kwartetten te zien! Alleen Ama zag ik niet op de foto's, het is toch wel goed met haar? geniet en groet alle bekende Nepalezen van ons.

• 07 Januari 2012 - 18:58

José:

veel plezier op jullie trekking!!! (en michiel niet zo plagen)

• 07 Januari 2012 - 21:36

Trienke:

Dag Annette en Klaske,
    Eerst nog de beste wensen voor 2012.
    Bijzonder om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Ik wens jullie nog heel veel moois, en natuurlijk lees en hoor ik daar graag over.

• 08 Januari 2012 - 14:03

Aly:

Hoi Klaske en Annette,

dat ziet er gezellig uit, wassen wandelen bij mooi weer en een glaasje ( ? ) wijn..
    hopelijk genieten jullie met volle teugen en ondervinden jullie niet te veel hinder van de staking.
    met hartelijke groet