Op de bank zitten kan altijd nog!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Op de bank zitten kan altijd nog!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Op de bank zitten kan altijd nog!!

Door: Annette en Klaske

Blijf op de hoogte en volg annette

11 Januari 2012 | Nepal, Kathmandu

Hoe ouder hoe gekker.. Vandaag met een binnenlands vliegtuigje naar Kathmandu gevlogen. Het vliegtuigje (20 p) vertrok zowaar op tijd. Het was helder weer waardoor het vliegtuig op tijd uit Pokhara kon vertrekken en we een prachtig zicht op de Himalaya hadden. Tashi zwaaide ons natuurlijk uit met een Tibetaanse goodluck sjaal. Volgende week gaat hij met zijn gezin aan de grens met Tibet zijn ouders ontmoeten. Dus misschien zien we hem nog weer voor we vertrekken. Hij overnacht dan nl. een nacht in Kathmandu.
Morgen gaan we naar Bardeo. Daar doen we een pompoenen project op de locale school. We nemen ook kleding mee voor armere gezinnen in dat dorp. Anil Tamang woont er ook. Hij is de jongen die we aan een hazelip hebben laten opereren vorig jaar. Ik ben benieuwd hoe dat er nu uit ziet.
Chini Maya stuurt 2 jongens op een motor naar Lele. Een plaatsje aan de rand van Kathmandu. We worden geacht met zijn 3-en achterop 2 motors te stappen. Reecha is heel klein dus dat moet kunnen volgens Chini Maya. We blijven één nacht slapen in Bardeo. Vrijdag zijn we terug in Kathmandu.

PS: Klaske heeft een sarangi gekocht: een Nepalese viool.

• 11 Januari 2012 - 13:53

Marian Klein Ikkink:

met zn 3-en achterop moet kunnen toch? als ik soms zie hoeveel mensen er in een busje kunnen...dan zou dit ook geen probleem moeten zijn haha....
    maar persoonlijk zou ik liever met zn 2-en op een motor zitten dan met zn 3-en ;-)
    (Klaske doe er je voordeel mee)

• 11 Januari 2012 - 16:58

Akky:

Stoer hoor, Tracking, paragliding,vliegen, jullie doen het allemaal.
    Ik doe het jullie niet na, Ik durf dat niet.
    Ik geniet van jullie mooie foto,s en volg jullie op de voet.
    Geniet nog van de laatste week en sterkte voor achter op die motor [ zie ik ook niet zitten]

• 11 Januari 2012 - 17:14

Elly:

hallo lieve mensen in Nepal. wat maken jullie weer mee, oh wat een avontuur hebeben jullie weer. groeten Elly ik volg de toet van jullie hoor!!!

• 12 Januari 2012 - 01:58

Klaske En Annette:

Gisteren nadat we uit Pokhara terug waren zijn we ook nog naar Durbar square gelopen. Leuk, oud en heel veel mensen. We hebben ook het grote koninklijke museum daar bezocht. De entreeprijs zit tegenwoordig bij een wandelijng over Durbar Square inbegrepen. Het museum is groot en koud en oud. Het is in het oude paleis van de koningen. De geschiedenis van het ex-koninkrijk kun je daar volgen. Daarna hebben we nog even geshopt. De eerste souvenirs zijn binnen. We ontbijten nu even bij Gaia en gaan naar Bardeo. We vertrekken om 8.15u.

• 12 Januari 2012 - 10:25

Alie:

Hoi Klaske en Annette,

Wat beleven julllie veel! Wat zal het voor jou Klaske een belevenis zijn dit allemaal mee te maken!!
    Ik zie je genieten! Wat een andere wereld he?
    Geniet er nog heel erg van zou ik zeggen want voor dat je het weet... land je weer op nederlandse bodem.

Veel plezier!!
    Groetjes Alie

• 12 Januari 2012 - 11:34

Grietje De Jong:

Wat een spannende foto's. Klaske je doet vast wel ideeen op voor het zussenweekend, of wordt het nu een zussenweek. Verhalen zijn er vast om het weekend mee door te komen en dan daarnaast nog eventueel de verhalen uit Argentinie. Zo te zien genieten jullie. Houen zo en weer een goeie terugreis.
    Liefs je Zus.

• 12 Januari 2012 - 12:04

Fokelien:

Ik zou zo wel even willen aansluiten wat een programma geniet ervan!

Groet Fokelien

• 12 Januari 2012 - 13:17

IJke Krol:

Jullie daar, wij hier. Het plaatsen van fotos lukt niet,ijke denkt vanwege wifi en ipod.
    Ann. Hoe is de toestand in nepal? Non dolkar vraagt zich af hoe veilig de situatie is en of ze wel moet gaan. Ze wil de maand feb daar naartoe gaan. Fijn dat jullie zo genieten van een wel heel avontuurlijk vakantie.
    Groet uit delhi naar nepal. Morgen vertrekken wij nar dharamsala

• 12 Januari 2012 - 20:17

Nellie O:

Mooie verhalen. Nog maar even genieten en een veilige reis gewenst achter op de motor.