Bacjk from the farm in Keraghadi - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Bacjk from the farm in Keraghadi - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Bacjk from the farm in Keraghadi

Door: annette

Blijf op de hoogte en volg annette

01 April 2010 | Nepal, Kathmandu

Ik zit hier met Chini Maya in Gaia restaurant. Vanmiddag om 3 uur terug in Kathmandu. De ceremonie duurde van gisteravond 7 uur tot vandaag 2 uur. We zijn wel wat eerder weggegaan. Omdat we ook in Kathmandu nog een afspraak hadden. Er waren gisteren al minstens 150 gasten en vandaag kwamen er nog veel meer. De hele nacht werd er gedanst en gezongen en deed een priester zijn werk. Bijzonder om mee te maken. We waren de enige gasten die tussendoor nog even hebben geprobeerd om een beetje op bed in slaap te vallen. Er waren 14 jongens die de hindoe ceremonie volgden. Vanaf dan hebben ze echte verantwoordelijkheden. Wat de 3 halfwezen betreft heeft de ceremonie er ook mee te maken dat zij Tamang zijn en in een Bramaans huis wonen. Door de priester in te schakelen krijg je minder "praatjes". Zo'n hele dag en nacht wakker blijven houdt heeft volgens mij tot gevolg dat iedereen high is. Bovendien groeit er hennep, wat ook de nodige gevolgen heeft. Morgeenvroeg naar Lumbini. Zondagavond zijn we terug in Kathmandu.

Chini Maya and Annette

by@are

P.S. IJke en Geney zijn al naar het guesthouse

• 01 April 2010 - 15:33

Annette Reiling:

Inmiddels denk ik, dat de familie van mijn Mitini zorgt voor de "overbevolking" in Nepal en in het bijzonder ChamrangBesi

• 01 April 2010 - 15:54

Hettty:

high Annette en reisgezellinnen

Bijzonder zo'n ceremonie.
    Dat had ik ook wel mee willen beleven. Wie weet een volgende keer.
    Hier en daar in Nederland een priester inschakelen tegen praatjes lijkt mij ook wel een strak plan.

Bahtjes van Hetty

• 01 April 2010 - 19:42

Jan:

Best leuk eens high te zijn.Moemt men ook mystiek. Moet kunnen zonder hennep.Warme(koude)groet van Jan.PS Denk er over om het vliegtuig naar Nepal te nmen. Zeker wat betreft het weer

• 01 April 2010 - 19:42

Jan:

• 01 April 2010 - 22:53

Marian Klein Ikkink:

heel bijzonder. En over dat high zijn, dat had ik vanavond net even niet nodig.... had een opdracht van school....maar met een eindcijfer 7 1/2 heb ik natuurlijk wel even een beetje verdoving gevonden in een glaasje (of 2) wijn....
    in de massa ben ik nog even op zoek gegaan naar IJke of Geney...

• 02 April 2010 - 12:33

Rennie En Loek:

Hoi Annette,
    wat een happening, we hadden er bij willen zijn!Maar de foto's zijn ook geweldig om te zien.
    Nog heel fijne dagen en groeten voor Chini Maya, Bakhat en andere nepalese vrienden.

• 02 April 2010 - 13:41

Fokelien:

Hallo Nepalezen.
    Mensen die zo vaak in Nepal komen kun je wel haast Nepalees noemen.
    Wat een ervaringen doen jullie op om bij de cremonie te zijn op de boerderij.
    Het maakt me wel een beetje jaloers, zou er graag bij geweest zijn. Maar ja je kunt niet alles hebben, Annette trouwens wel die is er maar mooi weer bij.
    Geniet er maar van het is zo weer voorbij.
    Nog een hele fijne tijd en ik blijf jullie volgen.

Hartelijke groet Fokelien

• 02 April 2010 - 13:42

Fokelien:

Annette wil je aan de bekenden de groeten doen.
    Groet Fokelien