Op bezoek bij Tashi - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Tashi - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Tashi

Door: Annette, Willemijn

Blijf op de hoogte en volg annette

04 Februari 2011 | Nepal, Pokhara

Een kandelaar versieren hoe doe je dat. Vraag in een restaurant waar je eet naar de prijs van de mooie kandelaar en kijk een beetje ontdeugend uit je ogen en vraag waar is het te koop? De ober zegt dan, dat moet ik even aan mijn baas vragen? Hij komt terug met de baas en wat antwoordde de baas: deze is te koop in Kathmandu en alle gasten vragen er om maar omdat jij het bent mag je de kandelaar zo mee nemen.
Over vandaag, lekker weer en men zegt dat het 27gr is. Maar het voelt minder warm. Vanmorgen met de taxi naar Tashi en Gerard met Tsshi achterop de motor naar het vluchtelingenkamp waar Tashi woont. Daar werden heel gastvrij ontvangen en aten momo's. (gevulde Tibetaanse deeglapjes). Annette, Gerard en willemijn kochten daar een paar Tibetaanse sieraden en namen ook de sieraden voor de Tibet Support groep mee,. Na de momo lunch gingen Martine en Annette retour hotel en Gerard, Willemijn, Tashi en dochter klommen de berg op naar de Peace Stupa. Een klim van anderhalf uur omhoog en daarna weer 45 minuten naar beneden, waar ze met een bootje konden oversteken naar het hotel. Hadden we afgesproken dat ze aan zouden komen naar waar Martine en Annette zaten te wachten met een wijntje en popcorn, blijken ze ergens ze ergens anders geland te zijn. Maar met een telefoontje ben je er snel achter en kwamen ze naar waar M en A zaten te wachten. M en A hebben ook nog leuk geshopt. Gerard en Willemijn zagen vierbergen: Daulagiri, Annapurna 1, 2 en 3 en ze hadden een geweldig uitzicht. Morgen gaat Tashi uitzoeken of we een comfortabele auto kunnen huren naar Chitwan, want daar gaat geen vliegtuigje naar toe. Lukt dit dan gaan we zondag naar Chitwan.

• 04 Februari 2011 - 17:06

Annette Reiling:

Hoe gaat met het nichtje van Dambar?Dat gaat wel redelijk, maar wat ook een probleem is dat in dat dorp de kaste van Dambar geen gebruik mag maken van de tap, terwijl de tap is aangelegd door zijn nederlandse pleegvader. Dambar wil over een paar dagen weer naar zijn dorp om te overleggen en te bemiddelen. Wanneer ik er meer over weet zal ik wel schrijven en misschien ga ik dan wel mee.

• 04 Februari 2011 - 17:12

Ellieommen@hotmail.c:

hallo Annette en Willemijn. Ik kan het mailtje niet open maken en ben natuurlijk reuze benieuwd wat jullie mij schrijven , Wil je het nog even proberen?? ik wens jullue allemaal hele fijne dagen of misschien qwel weken? fij dat jullie ook Tashi weer ontmoet hebben. heb het dsamen goed. hartelijke groeten Elly.

• 04 Februari 2011 - 20:54

Marian Klein Ikkink:

Ohh dus dat stond er bovenop die berg ;-) en lees ik het weer goed 27C, hier was het vandaag stormachtig, veel wind, grijs en regen. Goed om te zien dat Martine zich nog altijd lekker kan laten verwennen (nagels en haar...)

veel plezier nog
    ik ga een wijntje drinken met de buuf

• 04 Februari 2011 - 22:26

Lia:

wat een ongelooflijk verhaal over het kraangebruik in dambars dorp ! ? en hoe vindt jij het willemijn, tenslotte is het voor jou helemaal nieuw ? Zoals marian al schreef hier storm het, met jullie mooie weer kun je me wel jaloers maken ik troost me ook met een wijntje. hebben jullie overigens wel gehoord van de opstand in Egypte ! groetjes allemaal.

• 05 Februari 2011 - 11:44

Henny En Jeric:

Hej Willemijn! Wat moeten jullie genieten van dit mooie land. Het is te zien dat jullie het allemaal goed naar de zin hebben. Liefs van ons.