Terug uit Nagarkot en wereldberoemd in heel Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Terug uit Nagarkot en wereldberoemd in heel Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Terug uit Nagarkot en wereldberoemd in heel Nepal

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg annette

16 Februari 2011 | Nepal, Kathmandu

Vandaag zijn we terug gekomen uit Nagarkot waar we 2 nachten hebben geslapen. De eerste avond een mooie zonsondergang gezien, voor de rest was het bijna steeds bewolkt en vanmorgen regende het zelfs en reden we in de wolken terug. Ook in Kathmandu regent het nu en spoelt alle stof en vervuiling weg. In Nagarkot heeft Martine leuke Nepalese stoffen gekocht en bij de plaatselijke tailor een hemdje laten maken van 1 van de stofjes, althans dat was de bedoeling. Maar vraag je er 1 dan krijg je er 3. Vraag ik de tailor waarom maak je er 3 ipv 1. Volgens hem kon het makkelijk uit de stof. Voor de zondag een hemd, voor de maandag een zelfde hemd en voor de dinsdag een zelfde hemd.... Nepalese logica. Martine wilde de reststof voor kussentjes gebruiken, ze heeft daarom stof bij gekocht. Kan de nieuwe naaimachine van mam Padding mooi ingewijd worden. Martine en Gerard worden inmiddels overal aangesproken omdat ze op de voorpagina van de krant stonden. Ik geloof dat ze al wel 20 kranten aangeboden hebben gekregen.
Gisteren kreeg ik van Sabita het telefoonnummer van de man van Amnesty international in Nepal. Vanmiddag ben ik met Dambar en de opa (broer Dambar) van Sunita (nichtje dat in elkaar is geslagen omdat ze de kraan aanraakte) naar hem toegeweest. Het meisje durft niet meer in het dorp te zijn en ook de ouders van Dambar willen naar de stad. Amnesty international gaat het gebeuren in het dorp volgen door er PR aan te geven in Nepal in hun magazine. Ik mag daarvoor het artikel schrijven en zal ook proberen het in Nederland geplaatst te krijgen in verschillende Magazines. Er is aangifte gedaan bij de politie en Amnesty gaat zorgen dat de aangifte niet in de prullebak beland, zoals vaak gebeurd.
Morgen een dagje Kathmandu. s morgens met Chini Maya naar Reecha, s middags shoppen met Martine en aan het eind van de middag komen Sabita en Arjun naar het hotel. Vrijdag ga ik met Arjun op de motor naar onze boerderij. Vrijdagmiddag geeft Dambar een afscheidsparty bij hem thuis.

  • 16 Februari 2011 - 16:15

    Annette Reiling:

    foto 6: De man met Nepalese topi (muts) is de opa van Sunita en de broer van Dambar, hij ging mee naar Amnesty International.

    foto's bij de school in Nagarkot: een paar jaar geleden was ik hier samen met José. Ik kon het niet laten de school opnieuw te bezoeken.

  • 16 Februari 2011 - 16:43

    Annette:

    Vandaag is er in verband met de regen geen powercut en kan ik lekker lang internetten,

  • 16 Februari 2011 - 18:06

    Marian:

    wat een schitterend filmpje!! leuk!

    groetjes
    marian

  • 16 Februari 2011 - 18:56

    Willemijn En Cor:

    Hallo lieve reisgenoten, na mijn lange reis van Kathmandu, Bachrein, Amsterdam via Offenburg naar Geils in Zwitserland. Nu ben ik echt begonnen aan mijn cultuurshock, mijn gedachten dwalen regelmatig naar jullie, Nepal en alle mensen die ik daar heb ontmoet.
    Het vergelijken van de verschillen is onmogelijk en onvoorstelbaar, we leven hier zo in luxe. Jullie hebben ook weer veel beleefd, fijn dat jullie genoten hebben van Nagarkot. Wat beroemd zijn Martine en Gerard nu, in de krant, super.
    Liefs van ons hier vanuit een koud Zwitserland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

annette

op reis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 229982

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 28 Februari 2014

Een geluksdag.

01 Maart 2013 - 25 Februari 2014

Geluksdag.

25 Februari 2013 - 25 Februari 2014

Geluksdag.

13 April 2012 - 22 April 2012

Nepal, here we come, voor een flitsend bezoek

30 December 2011 - 22 Januari 2012

Weer naar Nepal.

28 Januari 2011 - 20 Februari 2011

Daar gaan we weer

27 November 2010 - 17 December 2010

Bezoek Dambar en Arjun

28 Maart 2010 - 13 April 2010

weer naar nepal

26 November 2009 - 03 Januari 2010

Weer naar Nepal en daarna naar Houston

Landen bezocht: