Een lange motorzit en morgen Valentijnsdag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu Een lange motorzit en morgen Valentijnsdag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van annette reiling - WaarBenJij.nu

Een lange motorzit en morgen Valentijnsdag

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg annette

13 Februari 2011 | Nepal, Kathmandu

Vandaag om 8 uur vertrokken op de motor naar het dorp van Dambar. Gelukkig is het een off the road model waar de vering het in ieder geval van doet. Dambar beloofde me een rit van 3 uur, maar we waren er pas om half één. Bij Dambar ouders gegeten en daarna een rondje door het dorp gelopen en foto's gemaakt. Het meisje dat bij de kraan geslagen is, is op dit moment niet in het dorp en durft er op dit moment even niet te zijn. Het dorp bestaat voor 90 % uit de lage kaste (Dalit) van Dambar en voor 10 % uit de hoge Brahmaanse kaste. Zij proberen dus de dienst uit te maken. De vrouw die geslagen heeft, is de Brahmaanse buurvrouw van Dambars ouders. We liepen langs haar huis en ook nu was ze aan het schelden tegen andere buren. Het lijkt me sowieso een heel onprettig mens. Dambars ouders willen op dit moment ook niet in het dorp blijven en worden over een week of twee door Dambar naar Kathmandu gehaald. Op de terugweg namen we een nieuw aangelegde weg naar kathmandu. Deze bestond voornamelijk uit gravel, maar er was nog maar weinig verkeer waardoor het lekker op schoot. We waren om precies 7 uur terug in Kathmandu. Onderweg twee stops gemaakt; één bij een zus van Dambar waarvan de jongste zoon kanker heeft en waarvan vorige week een been is geamputeerd, en bij een vriend waar we natuurlijk ook even moesten snacken. Volgens Martine zag ik er na de rit uit als een echte zwarte Nepaless van al het stof. Ik voel nog steeds de motor op mijn rug.

Martine en Gerard gingen vandaag naar Durbar Square: één van de drie squares met paleizen van de oude koningssteden. Ze werden daar betrapt door een fotograaf van de daily telegraph, een engelstalige krant in Nepal en komen misschien morgen in de Valentijns bijlage van deze krant.

Morgen voor twee nachten naar Nagarkot.

• 14 Februari 2011 - 04:03

Annette Reiling:

De valentijns foto staat op de voorpagina van de krant, zie laatste foto.

• 15 Februari 2011 - 21:13

Lia:

en willen jullie wel terug / Ik zie trouwens dat het nu minder warm is enfin nog niet zo koud als hier, kan weer nachtvorst komen. Martine en Gerard worden nog beroemd in kathmandu, wie weet wat dat nog voor gevolgen heeft !

• 16 Februari 2011 - 16:45

Annettereiling:

Bijschrift bij foto in de krant: Gerard Vierbergen biedt op de avond voor valentijnsdag zijn lichamelijk beperkte partner Martine Padding juice aan.

• 19 Februari 2011 - 20:02

Brenda:

Heel leuk aandenken hoor die krant.